Kort voor mijn vakantie had ik de ontwerpen van de printen naar JLCPCB.COM gestuurd en aangegeven dat ik ze op de goedkoopst mogelijke manier wilde laten verzenden. Dat scheelt namelijk behoorlijk in de verzendkosten maar wat belangrijker was, ze zouden pas in de week na mijn vakantie geleverd worden. Helaas niet dus …..
We waren nog geen uur onderweg naar onze vakantiebestemming toen de RING-deurbel ging. We zagen dat een bezorgen van DHL aan de deur stond met een pakketje. Hij liet een afhaalbericht achter. Echter, de vrijdag daarop kreeg ik een mail van JLCPCB dat er problemen waren met de bezorging van mijn pakket: het was afgeleverd bij een servicepunt maar nog niet opgehaald. Het pakket moest binnen één week opgehaald zijn, anders zou DHL het weer ophalen en vernietigen. Dit was de laatste dag van die week. Wat te doen? Het DHL telefoonnummer in de mail bleek niet meer in gebruik te zijn en het algemeen 0900 nummer van DHL kon ik vanuit Frankrijk niet bellen. In de mail, maar ook in de track and trace code was niet aangegeven bij welk servicepunt het pakket überhaupt afgegeven was.
Na enig rondbellen met bekende DHL servicepunten kwam ik er achter dat het pakket hoogstwaarschijnlijk bij zo’n VIATIM servicepunt bij ons in de buurt moest zijn. Helaas had ik daarvan alleen maar een adres, en geen telefoonnummer noch een e-mail adres. Ik besloot mijn overbuurvrouw te bellen om te vragen of zij me kon helpen. Ik had haar het verhaal uitgelegd en gelukkig was ze bereid om even naar het servicepunt te gaan om te zeggen dat ik op vakantie was, en de vraag of het pakket daar nog even kon blijven. Ik had haar verder ook de gegevens van het pakket gestuurd en een toestemmingsverklaring dat het pakket ook aan haar meegegeven mocht worden. Gelukkig was mijn overbuurvrouw net op tijd aangekomen want DHL stond op het punt om de niet afgehaalde pakketten alweer op te halen en af te voeren voor vernietiging. Dus, met dank aan mijn overbuurvrouw heb ik de printen alsnog net op tijd binnen!
Het bouwen en testen kan beginnen 🙂